Mass Media Articles
Excerpts of Key Mass Media Articles from Major Media


Below are many highly revealing excerpts of important mass media articles reported in the mainstream media suggesting a cover-up. Links are provided to the full articles on their major media websites. If any link fails to function, read this webpage. These mass media articles are listed in reverse date order. You can explore the articles listed by order of importance or by date posted. By choosing to educate ourselves on these important issues and to spread the word, we can and will build a brighter future.


Mass Media Media Articles


Note: Explore our full index to revealing excerpts of key major media news articles on several dozen engaging topics. And don't miss amazing excerpts from 20 of the most revealing news articles ever published.

New Yorker, Washington Post Passed On Seymour Hersh Syria Report
2013-12-08, Huffington Post
http://www.huffingtonpost.com/2013/12/08/seymour-hersh-syria-report_n_4409674...

Pulitzer Prize-winning journalist Seymour Hersh accused the Obama administration ... of having “cherry-picked intelligence” regarding the Aug. 21 chemical attack in Syria that served as evidence for an argument in favor of striking President Bashar Assad's government. Though President Barack Obama eventually decided not to strike Syria, the administration made a public case for war by saying that Assad’s regime was responsible for a poison gas attack in the outskirts of Damascus. The U.N. later concluded the attack had involved the nerve agent sarin. In his piece -- titled "Whose Sarin?" -- Hersh reported that al-Nusra, a jihadi group fighting in Syria’s long-running civil war, had also "mastered the mechanics of creating sarin and was capable of manufacturing it in quantity.” Therefore, he wrote, “Obama did not tell the whole story” when stating with certainty that Assad had to be responsible, crossing a so-called "red line" that would trigger U.S. retaliation. Hersh is a freelancer, but he's best known these days for his work in The New Yorker, where he helped break the Abu Ghraib scandal in 2004. In an email, Hersh wrote that “there was little interest” for the story at The New Yorker. Hersh then took the story to The Washington Post. Hersh wrote that he was told by email that Executive Editor Marty Baron decided “that the sourcing in the article did not meet the Post's standards.” Hersh [then] sent the Syria story to editors at the London Review of Books, LRB Senior Editor Christian Lorentzen [said]. Lorentzen said the piece was not only edited, but thoroughly fact checked by a former New Yorker fact checker who had worked with Hersh in the past.

Note: For more on government lies to provide pretexts for war, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.




On leaving the Guardian - By Glenn Greenwald
2013-10-31, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/oct/31/glenn-greenwald-leaving-...

Reporting the NSA story hasn't been easy, but it's always been fulfilling. It's what journalism at its crux is about, and we must protect that. I'm leaving the Guardian in order to work with Pierre Omidyar, Laura Poitras, Jeremy Scahill and soon-to-be-identified others on building a new media organization. Leaving the Guardian was not an easy choice, but this was a dream opportunity that was impossible to decline. The new site will be up and running reasonably soon. I'll also periodically post on my personal blog – here – with an active comment section, as well as on our pre-launch temporary blog. Reporting the NSA story has never been easy, but it's always been invigorating and fulfilling. It's exactly why one goes into journalism and, in my view, is what journalism at its crux is about. I really urge everyone to take note of, and stand against, [the] sustained and unprecedented attack on press freedoms and the news gathering process in the US. That same menacing climate is now manifest in the UK as well. There are extremist though influential factions in both countries which want to criminalize not only whistleblowing but the act of journalism itself. I'm not leaving because of those threats – if anything, they make me want to stay and continue to publish here – but I do believe it's urgent that everyone who believes in basic press freedoms unite against this. Allowing journalism to be criminalized is in nobody's interest other than the states which are trying to achieve that.

Note: For confirmation of Glenn Greenwald's warnings of immediate government threats to press freedom in the UK, click here.




Brian Williams' Iran propaganda
2013-09-28, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/sep/28/brian-williams-iran-prop...

There is ample reason for skepticism that anything substantial will change in Iran-US relations, [but] whatever one's views are on the prospects for improving relations, the first direct communications in more than 30 years between the leaders of those two countries is a historically significant event. Here is what NBC News anchor Brian Williams told his viewers about this event: "This is all part of a new leadership effort by Iran - suddenly claiming they don't want nuclear weapons!" Yes, Iran's claim that they don't want nuclear weapons sure is "sudden" - if you pretend that virtually everything that they've said on that question for the past ten years does not exist. The country's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, issued a 2005 religious edict banning the pursuit of nuclear weapons, and in January of this year, Iranian official Ramin Mehmanparast declared: "We are the first country to call for a Middle East free of nuclear weapons." The following month, Khamenei himself said: "We believe that nuclear weapons must be eliminated. We don't want to build atomic weapons." Iran's top leadership has been making similarly unambiguous statements for almost a full decade, even taking out a full page ad in the New York Times in 2005 to counter the growing clamor in the US for a military attack by proclaiming that Iran had no desire for nuclear weapons, was not pursuing them, and wanted transparency, accountability and peace. US intelligence agencies have repeatedly though secretly concluded that they do not believe that Iran is building a nuclear weapon, and even top Israeli military officials have expressed serious doubts that Iran is building, or will build, a nuclear weapon.

Note: For more on mass media corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.




Moment of Truthiness
2013-08-18, New York Times
http://www.nytimes.com/2013/08/16/opinion/krugman-moment-of-truthiness.html

Has our political system been so degraded by misinformation and disinformation that it can no longer function? In a well-known paper with a discouraging title, “It Feels Like We’re Thinking,” the political scientists Christopher Achen and Larry Bartels reported on a 1996 survey that asked voters whether the budget deficit had increased or decreased under President Clinton. In fact, the deficit was down sharply, but a plurality of voters — and a majority of Republicans — believed that it had gone up. I wondered on my blog what a similar survey would show today, with the deficit falling even faster than it did in the 1990s. Hal Varian, the chief economist of Google, offered to run a Google Consumer Survey ... on the question. So we asked whether the deficit has gone up or down since January 2010. And the results were even worse than in 1996: A majority of those who replied said the deficit has gone up, with more than 40 percent saying that it has gone up a lot. Only 12 percent answered correctly that it has gone down a lot. Am I saying that voters are stupid? Not at all. The problem is that much of what they hear is misleading if not outright false. The outright falsehoods, you won’t be surprised to learn, tend to be politically motivated. It’s a discouraging picture. We have an ill-informed or misinformed electorate, politicians who gleefully add to the misinformation and watchdogs who are afraid to bark.

Note: For more on mass media corruption and government corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here and here.




Rare Film Shows FDR in Concealed Wheelchair
2013-07-10, ABC News/Associated Press
http://abcnews.go.com/US/wireStory/ind-prof-finds-film-fdrs-secret-disability...

A professor at an Indiana college says he has found film footage showing President Franklin Delano Roosevelt being pushed in his wheelchair, depicting a secret that was hidden from the public until after his death. Ray Begovich, a journalism professor at Franklin College south of Indianapolis, said ... he found the eight-second clip while conducting unrelated research in the National Archives in College Park, Md. Roosevelt contracted polio in 1921 at age 39 and was unable to walk without leg braces or assistance. During his four terms as president, Roosevelt often used a wheelchair in private, but not for public appearances. News photographers cooperated in concealing Roosevelt's disability, and those who did not found their camera views blocked by Secret Service agents. "This raw film clip may be the first motion picture images of the president in his wheelchair, and it was never meant to be shown to the world," Begovich said. The film shows Roosevelt visiting the U.S.S. Baltimore at Pearl Harbor in July 1944. Roosevelt's disability was virtually a state secret during his presidency, which spanned the Great Depression and most of World War II.

Note: To watch this historic video, click here. Isn't it amazing that Roosevelt was U.S. president for 12 years, yet thanks to collusion of the press, his use of a wheelchair and disability was kept a secret from the public the entire time? Politicians know that public perception makes all the difference, so that perception management and manipulation has become a huge industry. For excellent information and resources along these lines, see this link.




The journalistic practices of the Washington Post and Walter Pincus
2013-07-10, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2013/jul/10/washington-post-walter-pi...

On [July 10] the Washington Post published an article by its long-time reporter Walter Pincus. The article concocted a frenzied and inane conspiracy theory: that it was WikiLeaks and Julian Assange, working in secret with myself [Glenn Greenwald] and Laura Poitras, who masterminded the Snowden leaks ahead of time and directed Snowden's behavior. To peddle this tale, Pincus, in lieu of any evidence, spouted all sorts of accusatory innuendo masquerading as questions ... and invoked classic guilt-by association techniques. See the email I sent Pincus for the conclusive evidence of those factual falsehoods and the other distortions peddled by the Post. Apparently, the Washington Post has decided to weigh in on the ongoing debate over "what is journalism?" with this answer: you fill up articles on topics ... with nothing but idle speculation, rank innuendo, and evidence-free accusations, all under the guise of "just asking questions". You then strongly imply that other journalists who have actually broken a big story are involved in a rampant criminal conspiracy. What was far worse was that Pincus' wild conspiracy theorizing was accomplished only by asserting blatant, easily demonstrated falsehoods. The Post allowed the falsehoods to stand uncorrected all day. More than 8 hours after I first publicized his errors - Pincus emailed me back ... and vowed that a correction would be published. 36 hours after the Post published these falsehoods, 24 hours after I publicized them, and 15 hours after the author of this article acknowledged one of those errors and vowed a correction, the Post article still sits on the internet: uncorrected.

Note: For more on mass media corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.




Army reportedly blocking military access to Guardian coverage of NSA leaks
2013-06-27, NBC News
http://usnews.nbcnews.com/_news/2013/06/27/19177709-army-reportedly-blocking-...

The Army is blocking all access to The Guardian newspaper's reports about the National Security Agency's sweeping collection of data about Americans' email and phone communications, an Army spokesman said Thursday. The Monterey (Calif.) Herald reported that employees at the Presidio of Monterey, an Army public affairs base about 100 miles south of San Francisco, were unable to gain access to The Guardian's articles on former NSA contractor Edward Snowden and his professed leaks of classified information about the intelligence programs. Late Thursday, an Army spokesman told The Herald by email that the newspaper's NSA reports were, in fact, being blocked across the entire Army. He wrote that it's routine for the Defense Department to take "network hygiene" action to prevent disclosure of classified information, The Herald reported. "We make every effort to balance the need to preserve information access with operational security," the newspaper quoted the spokesman as saying. "However there are strict policies and directives in place regarding protecting and handling classified information."

Note: To read the full story in the Monterey Herald, click here. For the Guardian's coverage of this, click here. Does the military have the right to censor its members' access to information?




How ‘Mother Jones’ Turned Itself Into an Online ‘Secret Tape’ Factory
2013-04-26, Businessweek
http://www.businessweek.com/articles/2013-04-26/how-mother-jones-turned-itsel...

First there was the hidden video of Mitt Romney criticizing the 47 percent. Next came the surreptitious recording of Senator Mitch McConnell's aides mocking Ashley Judd. And then, on the morning of April 25, Mother Jones completed the hat trick, publishing a secret video of GOP consultant Frank Luntz calling Rush Limbaugh “really problematic” for the Republican party. How did Mother Jones position itself as the go-to destination for secretive political recordings? The website for Mother Jones, like a lot of news sites these days, has an area soliciting tips from would-be sources. “Got a scoop?” it reads. “Send our team of investigative reporters a note.” The “47 percent” video did not come through the tip box. But its publication ... has since resulted in a slew of new material coming through the magazine’s website. This week’s video—in which GOP consultant Luntz explains to a group of University of Pennsylvania students his theory on how talk-radio power brokers Rush Limbaugh and Mark Levin are hurting the Republican party—first came to Mother Jones’s attention through the website.




What would the Koch brothers do to the Los Angeles Times?
2013-04-23, Washington Post
http://www.washingtonpost.com/opinions/harold-meyerson-what-would-the-koch-br...

The [Los Angeles Times] is one of the eight daily newspapers now owned by the creditors who took control of the Tribune Co. after real estate wheeler-dealer Sam Zell drove it into bankruptcy. The Tribune board members whom the creditors selected want to unload the papers in favor of more money-making ventures. Right-wing billionaires Charles and David Koch are looking to buy all eight papers. The Koch boys, whose oil-and-gas-based fortune places them just behind Bill Gates, Warren Buffett and Larry Ellison as the wealthiest Americans, have been among the chief donors to the tea party wing of the Republican Party. Their political funding vehicle, Americans for Prosperity, ranked with casino billionaire Sheldon Adelson among the largest funders of right-wing causes and candidates in 2012. Their purchase offer [comes] complete with a commitment to journalism as a branch of right-wing ideology. The staffs at [the Tribune Co.] papers fear that, once Kochified, the papers would quickly turn into print versions of Fox News. A recent informal poll that one L.A. Times writer conducted of his colleagues showed that almost all planned to exit if the Kochs took control (and that included sportswriters and arts writers). Those who stayed would have to grapple with how to cover politics and elections in which their paper’s owners played a leading role. It’s also unclear who in Los Angeles, one of the nation’s most liberal cities, would actually want to read such a paper, but then the Kochs don’t appear to view this as a money-making venture.




US newspapers accused of complicity as drone report reopens security debate
2013-02-06, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/media/2013/feb/06/us-newspapers-accused-complicity-...

[The] New York Times and Washington Post ... are facing accusations of complicity after it emerged that they bowed to pressure from the Obama administration not to disclose the existence of a secret drone base in Saudi Arabia despite knowing about it for a year. Amid renewed scrutiny over the Obama administration's secrecy over its targeted killing programme, media analysts and national security experts said the revelation that some newspapers had co-operated over the drone base had reopened the debate over the balance between freedom of information and national security. One expert described the initial decision not to publish the base's location as "shameful and craven". Dr Jack Lule, a professor of journalism and communication at Lehigh University in Pennsylvania, said that the national security implications did not merit holding on to the story. "The decision not to publish is a shameful one. The national security standard has to be very high, perhaps imminent danger," he said. The Obama administration has resisted any effort to open up its targeted killing programme to public scrutiny. The White House legal advice on the assassinations program, including the killing of a US citizen, Anwar al-Awlaki, has been withheld from the public and Congress, despite repeated requests to make it public. Lule said that in not publishing the location of the base when it had the information, the newspaper had failed in its responsibility to the public. "It happened at the top ranks of the media, too. They should have been leading the pack in calling for less secrecy. For them to give up that post is terrible."

Note: For deeply revealing reports from reliable major media sources on major media coverups, click here.




AP's dangerous Iran hoax demands an accounting and explanation
2012-11-29, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/nov/29/ap-iran-nuclear-program-g...

Evidence proves that the graph trumpeted by [the Associated Press] as evidence of Iran's nuclear weapons program is an obvious sham. Although it was intuitively obvious that the graph trumpeted by AP as scary and incriminating of Iran's nuclear program was actually a farce, there is now new, overwhelming, very compelling scientific evidence that is the case. Whether as victim or recklessly culpable participant, AP helped perpetrate a dangerous hoax, and owes an explanation and accounting for what took place, including identifying the "officials from a country critical of Iran's atomic program" who made false claims about what this is. At the Bulletin of Atomic Scientists (BAS), Yousaf Butt and Ferenc Dalnoki-Veress [wrote]: "Graphs such as the one published by the Associated Press can be found in nuclear science textbooks and on the Internet." So what AP presented to the world as some sort of highly complex, specialized document was, in fact, nothing more than a completely common graph easily found in all sorts of public venues. Butt and Dalnoki-Veress document that the graph "does nothing more than indicate either slipshod analysis or an amateurish hoax". That's because, they explain, "the diagram features quite a massive error, which is unlikely to have been made by research scientists working at a national level". This error is patently obvious to anyone versed in nuclear physics. Yet AP - eager to believe, or at least lead others to believe, that it had some incriminating evidence - either failed or refused to understand its significance.

Note: You can find the graph in question and other graphs for comparison at the link above. For a top US general's essay laying bare the desire for continued war at the expense of the public, click here. For deeply revealing reports from reliable major media sources on media corruption, click here.




Phone hacking scandal: Ex-confidants of U.K. PM charged with illegal payments to government officials
2012-11-20, Toronto Star (One of Toronto's leading newspapers)
http://www.thestar.com/news/world/article/1290225--phone-hacking-scandal-ex-c...

Two former confidants of Britain’s prime minister have been charged with conspiring to pay public officials in exchange for stories and information — the latest development in the country’s establishment-shaking scandal over media malfeasance. Britain’s Crown Prosecution Services [said] that former tabloid editors Andy Coulson and Rebekah Brooks were among five people being charged with conspiracy to commit misconduct in public office. Prosecutors said that Brooks, a neighbour, close friend, and political ally of Prime Minister David Cameron, conspired with journalist John Kay to funnel as much as £100,000 ($160,000) to Ministry of Defence employee Bettina Jordan Barber in return for seven years of stories that were published in Murdoch’s The Sun newspaper. The allegations cover 2004 to 2011, when Brooks was editor of The Sun and then in charge of News International, the parent company of Rupert Murdoch’s media empire. The prosecutors alleged that Coulson, who until last year served as Cameron’s top press aide, conspired in 2005 with former royal reporter Clive Goodman to pay officials for access to a royal phone directory known as the “Green Book.” The confidential directory includes home and office numbers for senior royals including two of Queen Elizabeth’s children, Prince Edward and Princess Anne, as well as the landline, office and mobile numbers of the royal household staff, the Telegraph reported.

Note: For deeply revealing reports from reliable major media sources on media corruption, click here.




CNN claims Iran shot at a US drone, revealing the news network's mindset
2012-11-08, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/nov/08/cnn-iran-drones-gulf

Barbara Starr, CNN's Pentagon reporter (more accurately known as: the Pentagon's reporter at CNN), has an exciting exclusive today. Exclusively relying upon "three senior officials" in the Obama administration (all anonymous, needless to say), ... the CNN report on this incident is revealing indeed. Every paragraph - literally - contains nothing but mindless summaries of the claims of US government officials. There is not an iota of skepticism about any of the assertions, including how this incident happened, what the drone was doing at the time, or where it took place. Most notably, CNN does not even bother with the pretense of trying to include the claims of the Iranian government about what happened. There is no indication that the self-described news outlet even made an effort to contact Tehran to obtain their rendition of these events or even confirmation that it occurred. It simply regurgitates the accusations of anonymous US officials that Iran, with no provocation, out of the blue decided to shoot at a US drone in international airspace. (Although CNN does not mention it, last December Iran shot down a US drone which, it claims (and the US does not deny) was in Iranian air space). That CNN's prime mission is to serve the US government is hardly news. [The Christian Science Monitor, however, noted]: "There was no way to independently confirm the Pentagon's account, and correct facts have not always been initially forthcoming in past US-Iran incidents in the Persian Gulf." It then detailed several historical events when the US government's claims about Iran were proven to be false.

Note: Iran denies that the drone was in international airspace, as claimed by the US. For more on this, click here.




Sexual Abuse Scandal Turns the Tables on BBC
2012-10-18, New York Times
http://www.nytimes.com/2012/10/18/world/europe/jimmy-savile-scandal-turns-the...

The story seemed perfect for the British Broadcasting Corporation’s hard-hitting “Newsnight” program: a nationally beloved television host, it seemed, had also been a pedophile who for decades preyed on young teenagers in hospitals, in children’s homes — and in the halls of the BBC itself. But last December, as the segment neared completion, it was abruptly canceled by the editor in charge, who said there was not enough evidence to justify going ahead. That decision, and the BBC’s earlier failure over four decades to investigate rumors about Mr. Savile’s behavior, is now the subject of three independent investigations. But they are just the latest and most explosive elements in a scandal that seems to widen by the hour. With new victims of Mr. Savile coming forth daily, George Entwistle, who took over as the BBC’s director general just a month ago, is facing embarrassing questions about what the corporation knew and why it did nothing. The Savile affair is by no means restricted to the BBC, drawing in some of Britain’s most important institutions. Scotland Yard has opened an investigation involving 14 other police forces and no fewer than 340 “lines of inquiry”; it said that from 1959 to 2006, Mr. Savile might have molested 60 or more underage girls. But politically the primary focus is on the BBC.

Note: For deeply revealing reports from reliable major media sources on sexual abuse, click here.




Networks, AP cancel exit polls in 19 states
2012-10-04, Washington Post blog
http://www.washingtonpost.com/blogs/the-fix/wp/2012/10/04/networks-ap-cancel-...

Breaking from two decades of tradition, this year’s election exit poll is set to include surveys of voters in 31 states, not all 50 as it has for the past five presidential elections, according to multiple people involved in the planning. The decision by the National Election Pool — a joint venture of the major television networks and The Associated Press — is sure to cause some pain to election watchers across the country. Voters in the excluded states will still be interviewed as part of a national exit poll, but state-level estimates of the partisan, age or racial makeups of electorates won’t be available as they have been since 1992. The lack of data may hamper election night analyses in some states, and it will almost certainly limit post-election research for years to come. Here is a list of the states that will be excluded from coverage: Alaska, Arkansas, Delaware, District of Columbia, Georgia, Hawaii, Idaho, Kentucky, Louisiana, Nebraska, North Dakota, Oklahoma, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, West Virginia and Wyoming.

Note: How sad that the one poll considered to be the most reliable is being cancelled in 19 states. This opens the door wide to elections manipulation. For deeply revealing reports from reliable major media sources on the flawed electoral system in the US, click here.




Why the US demonises Venezuela's democracy
2012-10-03, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/oct/03/why-us-dcemonises-venezue...

On 30 May, Dan Rather, one of America's best-known journalists, referred to [Venezuelan president Hugo] Chávez as "the dictator" – a term that few, if any, political scientists familiar with the country would countenance. Here is what Jimmy Carter said about Venezuela's "dictatorship" a few weeks ago: "As a matter of fact, of the 92 elections that we've monitored, I would say that the election process in Venezuela is the best in the world." Carter won a Nobel prize for his work through the election-monitoring Carter Center, which has observed and certified past Venezuelan elections. The opposition will probably lose this election ... because the living standards of the majority of Venezuelans have dramatically improved under Chávez. Since 2004, when the government gained control over the oil industry and the economy had recovered from the devastating, extra-legal attempts to overthrow it (including the 2002 US-backed military coup), poverty has been cut in half and extreme poverty by 70%. And this measures only cash income. Millions have access to healthcare for the first time, and college enrolment has doubled, with free tuition for many students. Inequality has also been considerably reduced. By contrast, the two decades that preceded Chávez amount to one of the worst economic failures in Latin America, with real income per person actually falling by 14% between 1980 and 1998. In Washington, democracy has a simple definition: does a government do what the state department wants it to do?

Note: For a powerful movie which shows how much our media distorts our perception of global events, watch "The Revolution Will Not be Televised" about Venezuela and Hugo Chavez at this link. For deeply revealing reports from reliable major media sources on mass media corruption, click here.




Study linking GM maize to cancer must be taken seriously by regulators
2012-09-28, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/environment/2012/sep/28/study-gm-maize-cancer

For seven years [Professor Gilles-Eric Séralini, professor of molecular biology at Caen university in France] and his team have questioned the safety standards applied to varieties of GM maize and tried to re-analyse industry-funded studies presented to governments. Last week, Seralini brought the whole scientific and corporate establishment crashing down on his head. In a peer-reviewed US journal, Food and Chemical Toxicology, he reported the results of a €3.2m study. Fed a diet of Monsanto's Roundup-tolerant GM maize NK603 for two years, or exposed to Roundup over the same period, rats developed higher levels of cancers and died earlier than controls. But barely had the paper surfaced than it was attracting heavyweight academic criticism. Commentators variously claimed the study to be "biased", "poorly performed", "bogus", "fraudulent", "sub-standard", "sloppy agenda-based science", "inadequate" and "unsatisfactory". Séralini and his scientists were labelled "crafty activists" and "anti-science". It was a triumph for the scientific and corporate establishment which has used similar tactics to crush other scientists like Arpad Pusztai of the Rowett Institute in Scotland, who was sacked after his research suggested GM potatoes damaged the stomach lining and immune system of rats, and David Quist and Ignacio Chapela, who studied the flow of genes from illegally planted GM maize to Mexican wild maize.

Note: For a powerful summary of the risks to health from GMO foods including the story of the above-mentioned Arpad Pusztai, click here. For deeply revealing reports from reliable major media sources on GMOs, click here. For a powerful 13-minute video revealing the disturbing results of the first long-term scientific study on GMOs showing how they greatly increased cancer incidence in rats, click here.




CNN and the business of state-sponsored TV news
2012-09-04, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/sep/04/cnn-business-state-sponso...

[CNN] is seriously compromising its journalism in the Gulf states by blurring the line between advertising and editorial. CNN International (CNNi) [has refused] to broadcast an award-winning documentary, "iRevolution", that was produced in early 2011 as the Arab Spring engulfed the region and which was highly critical of the regime in Bahrain. The documentary ... documented the brutality and violence the regime was using against its own citizens who were peacefully protesting for democracy. CNNi has aggressively pursued a business strategy of extensive, multifaceted financial arrangements between the network and several of the most repressive regimes around the world which the network purports to cover. Its financial dealings with Bahrain are deep and longstanding. CNNi's pursuit of and reliance on revenue from Middle East regimes increased significantly after the 2008 financial crisis, which caused the network to suffer significant losses in corporate sponsorships. It thus pursued all-new, journalistically dubious ways to earn revenue from governments around the world. Bahrain has been one of the most aggressive government exploiters of the opportunities presented by CNNi [which produces] programs in an arrangement it describes as "in association with" the government of a country, and offers regimes the ability to pay for specific programs about their country. These programs are then featured as part of CNNi's so-called "Eye on" series [or] "Marketplace Middle East", [which are] designed to tout the positive economic, social and political features of that country.

Note: For deeply revealing reports from reliable sources on corruption in the major media, click here.




Why didn't CNN's international arm air its own documentary on Bahrain's Arab Spring repression?
2012-09-04, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/world/2012/sep/04/cnn-international-documentary-ba...

In late March 2011, as the Arab Spring was spreading, CNN sent a four-person crew to Bahrain to produce a one-hour documentary on the use of internet technologies and social media by democracy activists in the region. Featuring on-air investigative correspondent Amber Lyon, the CNN team had a very eventful eight-day stay. The documentary [was] titled "iRevolution: Online Warriors of the Arab Spring". The portion Lyon and her team produced on Bahrain ended up as a 13-minute segment in the documentary. That segment, which as of now is available on YouTube, is a hard-hitting and unflinching piece of reporting that depicts the regime in a very negative light. In the segment, Lyon interviewed activists as they explicitly described their torture at the hands of government forces, while family members recounted their relatives' abrupt disappearances. On 19 June 2011 at 8pm, CNN's domestic outlet in the US aired "iRevolution" for the first and only time. The program received prestigious journalism awards. [But] CNN International never broadcast the documentary. Even in the face of numerous inquiries and complaints from their own employees inside CNN, it continued to refuse to broadcast the program or even provide any explanation for the decision. To date, this documentary has never aired on CNNi. It is CNN International that is, by far, the most-watched English-speaking news outlet in the Middle East. By refusing to broadcast "iRevolution", the network's executives ensured it was never seen on television by Bahrainis or anyone else in the region.

Note: For more on this, see concise summaries of deeply revealing media corruption news articles from reliable major media sources.




Correspondence and collusion between the New York Times and the CIA
2012-08-29, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/aug/29/correspondence-collusion-...

The rightwing transparency group, Judicial Watch, released [on August 28] a new batch of documents showing how eagerly the Obama administration shoveled information to Hollywood film-makers about the Bin Laden raid. Obama officials did so to enable the production of a politically beneficial pre-election film about that "heroic" killing, even as administration lawyers insisted to federal courts and media outlets that no disclosure was permissible because the raid was classified. The newly released emails [were] between Mark Mazzetti, the New York Times's national security and intelligence reporter, and CIA spokeswoman Marie Harf. The CIA had evidently heard that [NY Times columnist] Maureen Dowd was planning to write a column on the CIA's role in pumping the film-makers with information about the Bin Laden raid in order to boost Obama's re-election chances, and was apparently worried about how Dowd's column would reflect on them. This exchange ... is remarkably revealing of the standard role played by establishment journalists and the corruption that pervades it. Here we have a New York Times reporter who covers the CIA colluding with its spokesperson to plan for the fallout from the reporting by his own newspaper ("nothing to worry about"). Beyond this, that a New York Times journalist – ostensibly devoted to bringing transparency to government institutions – is pleading with the CIA spokesperson, of all people, to conceal his actions and to delete the evidence of collusion is so richly symbolic.

Note: For deeply revealing reports from reliable sources on corruption in the major media, click here.





Important Note: Explore our full index to revealing excerpts of key major media news articles on several dozen engaging topics. And don't miss amazing excerpts from 20 of the most revealing news articles ever published.


As of Oct. 29, 2014, we're $2,500 in the red. Kindly donate here to support this vital work.

Subscribe here to our free email list for two information-packed emails per week.


WantToKnow.info is a PEERS empowerment website

"Dedicated to the greatest good of all who share our beautiful world"