As of Aug. 19, we're $7,800 in the red for the year. Please donate here to support this vital work.
Subscribe here to our free email list

Mass Media Articles
Excerpts of Key Mass Media Articles in Major Media


Below are key excerpts of highly revealing mass media articles reported in the mainstream media. Links are provided to the full articles on their major media websites. If any link fails to function, read this webpage. These mass media articles are listed in reverse date order. You can explore the articles listed by order of importance or by date posted. By choosing to educate ourselves on these important issues and to spread the word, we can and will build a brighter future.

Note: Explore our full index to key excerpts of revealing major media news articles on several dozen engaging topics. And don't miss amazing excerpts from 20 of the most revealing news articles ever published.


Sharyl Attkisson paints CBS News as a bunch of cowards
2014-03-21, Washington Post blog
http://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2014/03/21/sharyl-attkisso...

The renowned correspondent [Sharyl Attkisson] recently bolted CBS News after prolonged turmoil and tensions over her work and how it fit with a mainstream broadcast network. Attkisson pushed super-hard on stories that painted the Obama administration in a bad light, including coverage of the Fast & Furious gun-interdiction program and Benghazi. She also covered aviation, Obamacare and other [issues]. She worked at the network for two decades. In a chat today with Attkisson, [radio host Chris Stigall on Philadelphia station WPHT] wisely picked up on the question of air time. He asked whether CBS News had instructed Attkisson to “knock it off” with her anti-Obama stories and denied her exposure for such fare. The response from Attkisson was ... damning: "With various stories, you do get the idea at some point that they want you to stop, especially if you start to dig down right into something very, very important, and it’s not just with political stories — it’s with stories that go after other interests, corporations, different things. There seems to come a point when you get close, they seem to not be interested in the stories anymore sometimes and some people ... or some managers act as though, yes, you’re a problem if you keep pursuing the questions." She had blockbuster scoops — perhaps many of them — that her bosses all but killed. "Why be at a place where ... you’ve never been better positioned to break original investigative stories but have nothing that you can do with them once you do so. That’s sort of the position I felt I was in.”

Note: For more on stories by Ms. Attkisson suppressed by her bosses, click here. To visit the website managed by her, click here.


The David Miranda judgment has chilling implications for press freedom, race relations and basic justice
2014-02-19, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/feb/19/david-miranda-press-free...

One person's freedom fighter may be another's terrorist, but David Miranda is very clearly neither. Yet he was detained at Heathrow airport for nine hours under schedule 7 of the Terrorism Act 2000. That the high court has now found his detention to be lawful is disappointing, to say the least. If someone travelling as part of journalistic work can be lawfully detained like this – questioned for hours without a lawyer present, his electronic equipment confiscated and cloned and all without the merest suspicion of wrongdoing required – then clearly something has gone wrong with the law. Schedule 7 suffers the same glaring flaws as the old section 44 counter-terrorism power that also allowed stop and search without suspicion. Such laws leave themselves wide open to discriminatory misuse: section 44 never once led to a terrorism conviction but was used to stop people like journalist Pennie Quinton. In a significant victory, Liberty took her case to the European court of human rights and the power was declared unlawful. Liberty and other organisations intervened in [Miranda's] case on just this point, arguing that the detention violated article 10 of the European convention, the right to freedom of expression. Our riled security services' transparent intimidation and interference with Miranda is shocking. But it's also important that we use his case to shed light on the murky everyday reality of schedule 7.

Note: For more on threats to civil liberties, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.


Finland No. 1, US sinks to 46th in global press freedom rankings
2014-02-12, Yahoo! News
http://news.yahoo.com/finland--1--us-sinks-to-46th-in-global-press-freedom-ra...

The United States did not live up to the promise of the First Amendment last year, “far from it,” sinking to 46th in global press freedom rankings, a respected international nonprofit group said. The U.S. plummeted 13 slots to 46th overall “amid increased efforts to track down whistle-blowers and the sources of leaks,” Reporters Without Borders warned in an annual report. “The trial and conviction of Private Bradley Manning and the pursuit of NSA analyst Edward Snowden were warnings to all those thinking of assisting in the disclosure of sensitive information that would clearly be in the public interest,” the organization said. The group ... also cited the Department of Justice’s seizure of Associated Press telephone records and a court’s pressure on New York Times reporter James Risen to testify against a CIA staffer accused of leaking classified information. “The whistle-blower is clearly the enemy in the U.S.,” Delphine Halgand, who heads the RSF outpost in Washington, told Yahoo News. “Eight whistle-blowers have been charged under the Obama administration, the highest number of any administration, of all other administrations combined.” Overall, RSF said in its report, “countries that pride themselves on being democracies and respecting the rule of law have not set an example, far from it.” “Freedom of information is too often sacrificed to an overly broad and abusive interpretation of national security needs, marking a disturbing retreat from democratic practices. Investigative journalism often suffers as a result,” the group said.

Note: As if to underscore the sad state of US press freedom, we couldn't find any major media who reported this sad news, other than a Washington Post blog at this link, which simply downplays the news and tries to explain it away. To read how the media censors some of the biggest stories never reported, click here.


Former whistleblowers: open letter to intelligence employees after Snowden
2013-12-11, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/11/whistleblowers-open-lett...

At least since the aftermath of September 2001, western governments and intelligence agencies have been hard at work expanding the scope of their own power, while eroding privacy, civil liberties and public control of policy. What used to be viewed as paranoid, Orwellian, tin-foil hat fantasies [turn] out post-Snowden, to be not even the whole story. We've been warned for years that these things were going on: wholesale surveillance of entire populations, militarization of the internet, the end of privacy. Secret laws, secret interpretations of secret laws by secret courts and no effective parliamentary oversight whatsoever. By and large the media have paid scant attention to this, even as more and more courageous, principled whistleblowers stepped forward. The unprecedented persecution of truth-tellers, initiated by the Bush administration and severely accelerated by the Obama administration, has been mostly ignored, while record numbers of well-meaning people are charged with serious felonies simply for letting their fellow citizens know what's going on. Numerous ex-NSA officials have come forward in the past decade, disclosing massive fraud, vast illegalities and abuse of power in [that] agency, including Thomas Drake, William Binney and Kirk Wiebe. The response was 100% persecution and 0% accountability by both the NSA and the rest of government. Since the summer of 2013, the public has witnessed a shift in debate over these matters. The reason is that one courageous person: Edward Snowden.

Note: For more on government corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.


New Yorker, Washington Post Passed On Seymour Hersh Syria Report
2013-12-08, Huffington Post
http://www.huffingtonpost.com/2013/12/08/seymour-hersh-syria-report_n_4409674...

Pulitzer Prize-winning journalist Seymour Hersh accused the Obama administration ... of having “cherry-picked intelligence” regarding the Aug. 21 chemical attack in Syria that served as evidence for an argument in favor of striking President Bashar Assad's government. Though President Barack Obama eventually decided not to strike Syria, the administration made a public case for war by saying that Assad’s regime was responsible for a poison gas attack in the outskirts of Damascus. The U.N. later concluded the attack had involved the nerve agent sarin. In his piece -- titled "Whose Sarin?" -- Hersh reported that al-Nusra, a jihadi group fighting in Syria’s long-running civil war, had also "mastered the mechanics of creating sarin and was capable of manufacturing it in quantity.” Therefore, he wrote, “Obama did not tell the whole story” when stating with certainty that Assad had to be responsible, crossing a so-called "red line" that would trigger U.S. retaliation. Hersh is a freelancer, but he's best known these days for his work in The New Yorker, where he helped break the Abu Ghraib scandal in 2004. In an email, Hersh wrote that “there was little interest” for the story at The New Yorker. Hersh then took the story to The Washington Post. Hersh wrote that he was told by email that Executive Editor Marty Baron decided “that the sourcing in the article did not meet the Post's standards.” Hersh [then] sent the Syria story to editors at the London Review of Books, LRB Senior Editor Christian Lorentzen [said]. Lorentzen said the piece was not only edited, but thoroughly fact checked by a former New Yorker fact checker who had worked with Hersh in the past.

Note: For more on government lies to provide pretexts for war, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.


On leaving the Guardian - By Glenn Greenwald
2013-10-31, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/oct/31/glenn-greenwald-leaving-...

Reporting the NSA story hasn't been easy, but it's always been fulfilling. It's what journalism at its crux is about, and we must protect that. I'm leaving the Guardian in order to work with Pierre Omidyar, Laura Poitras, Jeremy Scahill and soon-to-be-identified others on building a new media organization. Leaving the Guardian was not an easy choice, but this was a dream opportunity that was impossible to decline. The new site will be up and running reasonably soon. I'll also periodically post on my personal blog – here – with an active comment section, as well as on our pre-launch temporary blog. Reporting the NSA story has never been easy, but it's always been invigorating and fulfilling. It's exactly why one goes into journalism and, in my view, is what journalism at its crux is about. I really urge everyone to take note of, and stand against, [the] sustained and unprecedented attack on press freedoms and the news gathering process in the US. That same menacing climate is now manifest in the UK as well. There are extremist though influential factions in both countries which want to criminalize not only whistleblowing but the act of journalism itself. I'm not leaving because of those threats – if anything, they make me want to stay and continue to publish here – but I do believe it's urgent that everyone who believes in basic press freedoms unite against this. Allowing journalism to be criminalized is in nobody's interest other than the states which are trying to achieve that.

Note: For confirmation of Glenn Greenwald's warnings of immediate government threats to press freedom in the UK, click here.


Brian Williams' Iran propaganda
2013-09-28, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/sep/28/brian-williams-iran-prop...

There is ample reason for skepticism that anything substantial will change in Iran-US relations, [but] whatever one's views are on the prospects for improving relations, the first direct communications in more than 30 years between the leaders of those two countries is a historically significant event. Here is what NBC News anchor Brian Williams told his viewers about this event: "This is all part of a new leadership effort by Iran - suddenly claiming they don't want nuclear weapons!" Yes, Iran's claim that they don't want nuclear weapons sure is "sudden" - if you pretend that virtually everything that they've said on that question for the past ten years does not exist. The country's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, issued a 2005 religious edict banning the pursuit of nuclear weapons, and in January of this year, Iranian official Ramin Mehmanparast declared: "We are the first country to call for a Middle East free of nuclear weapons." The following month, Khamenei himself said: "We believe that nuclear weapons must be eliminated. We don't want to build atomic weapons." Iran's top leadership has been making similarly unambiguous statements for almost a full decade, even taking out a full page ad in the New York Times in 2005 to counter the growing clamor in the US for a military attack by proclaiming that Iran had no desire for nuclear weapons, was not pursuing them, and wanted transparency, accountability and peace. US intelligence agencies have repeatedly though secretly concluded that they do not believe that Iran is building a nuclear weapon, and even top Israeli military officials have expressed serious doubts that Iran is building, or will build, a nuclear weapon.

Note: For more on mass media corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.


Mexico's war on drugs is one big lie
2013-08-31, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.theguardian.com/world/2013/sep/01/mexico-drugs-anabel-hernandez-na...

During January 2011, Anabel Hernández's extended family held a party at a favourite cafe in the north of Mexico City. As one of the country's leading journalists ... Hernández had to leave early, as so often, "to finish an article". After she left ... gunmen burst in. But this was no robbery – it was "pure intimidation, aimed at my family, and at me." Hernández's offence was to write a book about the drug cartels that have wrought carnage across Mexico, taking some 80,000 lives. Narcoland: The Mexican Drug Lords and their Godfathers [is] about the mafia state; how the old Guadalajara cartel of the 1980s was protected by the Mexican government just as its heir, Guzmán's Sinaloa syndicate, is now. The threats began when Hernández's book was published in Mexico in 2010. Veteran reporter Mike O'Connor works full-time on behalf of Mexico's menaced reporters, based in Mexico City for the Committee to Protect Journalists. "The silencing of the press and killing of journalists is integral to the reality, the big story, of what is happening here," explains O'Connor. "The cartels are taking territory. For the cartels to take territory, three things have to happen. One is to control the institutions with guns – basically, the police. The second is to control political power. And, for the first two to be effective, you have to control the press." Hernández is "very pleased my book is being published in English, so it can be read in London and New York. I want it published ... where HSBC took Chapo Guzmán's money."

Note: Read more in this revealing article, or find out about the sweetheart deal the U.S. gave to the HSBC executives that were caught knowingly laundering millions of dollars for Mexican drug cartels.


Moment of Truthiness
2013-08-18, New York Times
http://www.nytimes.com/2013/08/16/opinion/krugman-moment-of-truthiness.html

Has our political system been so degraded by misinformation and disinformation that it can no longer function? In a well-known paper with a discouraging title, “It Feels Like We’re Thinking,” the political scientists Christopher Achen and Larry Bartels reported on a 1996 survey that asked voters whether the budget deficit had increased or decreased under President Clinton. In fact, the deficit was down sharply, but a plurality of voters — and a majority of Republicans — believed that it had gone up. I wondered on my blog what a similar survey would show today, with the deficit falling even faster than it did in the 1990s. Hal Varian, the chief economist of Google, offered to run a Google Consumer Survey ... on the question. So we asked whether the deficit has gone up or down since January 2010. And the results were even worse than in 1996: A majority of those who replied said the deficit has gone up, with more than 40 percent saying that it has gone up a lot. Only 12 percent answered correctly that it has gone down a lot. Am I saying that voters are stupid? Not at all. The problem is that much of what they hear is misleading if not outright false. The outright falsehoods, you won’t be surprised to learn, tend to be politically motivated. It’s a discouraging picture. We have an ill-informed or misinformed electorate, politicians who gleefully add to the misinformation and watchdogs who are afraid to bark.

Note: For more on mass media corruption and government corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here and here.


U.S. Repeals Propaganda Ban, Spreads Government-Made News to Americans
2013-07-14, Foreign Policy
http://foreignpolicy.com/2013/07/14/u-s-repeals-propaganda-ban-spreads-govern...

For decades, a so-called anti-propaganda law prevented the U.S. government’s mammoth broadcasting arm from delivering programming to American audiences. That came silently to an end with the implementation of a new reform passed in January. The result: an unleashing of thousands of hours per week of government-funded radio and TV programs for domestic U.S. consumption in a reform initially criticized as a green light for U.S. domestic propaganda efforts. So what just happened? Until this month, a vast ocean of U.S. programming produced by the Broadcasting Board of Governors such as Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty, and the Middle East Broadcasting Networks could only be viewed or listened to at broadcast quality in foreign countries. The programming [is] viewed in more than 100 countries in 61 languages. The restriction of these broadcasts was [lifted with] the Smith-Mundt Modernization Act of 2012, which passed as part of the 2013 National Defense Authorization Act. But if anyone needed a reminder of the dangers of domestic propaganda efforts, the past 12 months provided ample reasons. Last year, two USA Today journalists were ensnared in a propaganda campaign after reporting about millions of dollars in back taxes owed by the Pentagon’s top propaganda contractor in Afghanistan. The firm [created] phony websites and Twitter accounts to smear the journalists anonymously.

Note: For more along these lines, see concise summaries of deeply revealing media manipulation news articles.


Rare Film Shows FDR in Concealed Wheelchair
2013-07-10, ABC News/Associated Press
http://abcnews.go.com/US/wireStory/ind-prof-finds-film-fdrs-secret-disability...

A professor at an Indiana college says he has found film footage showing President Franklin Delano Roosevelt being pushed in his wheelchair, depicting a secret that was hidden from the public until after his death. Ray Begovich, a journalism professor at Franklin College south of Indianapolis, said ... he found the eight-second clip while conducting unrelated research in the National Archives in College Park, Md. Roosevelt contracted polio in 1921 at age 39 and was unable to walk without leg braces or assistance. During his four terms as president, Roosevelt often used a wheelchair in private, but not for public appearances. News photographers cooperated in concealing Roosevelt's disability, and those who did not found their camera views blocked by Secret Service agents. "This raw film clip may be the first motion picture images of the president in his wheelchair, and it was never meant to be shown to the world," Begovich said. The film shows Roosevelt visiting the U.S.S. Baltimore at Pearl Harbor in July 1944. Roosevelt's disability was virtually a state secret during his presidency, which spanned the Great Depression and most of World War II.

Note: To watch this historic video, click here. Isn't it amazing that Roosevelt was U.S. president for 12 years, yet thanks to collusion of the press, his use of a wheelchair and disability was kept a secret from the public the entire time? Politicians know that public perception makes all the difference, so that perception management and manipulation has become a huge industry. For excellent information and resources along these lines, see this link.


The journalistic practices of the Washington Post and Walter Pincus
2013-07-10, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2013/jul/10/washington-post-walter-pi...

On [July 10] the Washington Post published an article by its long-time reporter Walter Pincus. The article concocted a frenzied and inane conspiracy theory: that it was WikiLeaks and Julian Assange, working in secret with myself [Glenn Greenwald] and Laura Poitras, who masterminded the Snowden leaks ahead of time and directed Snowden's behavior. To peddle this tale, Pincus, in lieu of any evidence, spouted all sorts of accusatory innuendo masquerading as questions ... and invoked classic guilt-by association techniques. See the email I sent Pincus for the conclusive evidence of those factual falsehoods and the other distortions peddled by the Post. Apparently, the Washington Post has decided to weigh in on the ongoing debate over "what is journalism?" with this answer: you fill up articles on topics ... with nothing but idle speculation, rank innuendo, and evidence-free accusations, all under the guise of "just asking questions". You then strongly imply that other journalists who have actually broken a big story are involved in a rampant criminal conspiracy. What was far worse was that Pincus' wild conspiracy theorizing was accomplished only by asserting blatant, easily demonstrated falsehoods. The Post allowed the falsehoods to stand uncorrected all day. More than 8 hours after I first publicized his errors - Pincus emailed me back ... and vowed that a correction would be published. 36 hours after the Post published these falsehoods, 24 hours after I publicized them, and 15 hours after the author of this article acknowledged one of those errors and vowed a correction, the Post article still sits on the internet: uncorrected.

Note: For more on mass media corruption, see the deeply revealing reports from reliable major media sources available here.


Army reportedly blocking military access to Guardian coverage of NSA leaks
2013-06-27, NBC News
http://usnews.nbcnews.com/_news/2013/06/27/19177709-army-reportedly-blocking-...

The Army is blocking all access to The Guardian newspaper's reports about the National Security Agency's sweeping collection of data about Americans' email and phone communications, an Army spokesman said Thursday. The Monterey (Calif.) Herald reported that employees at the Presidio of Monterey, an Army public affairs base about 100 miles south of San Francisco, were unable to gain access to The Guardian's articles on former NSA contractor Edward Snowden and his professed leaks of classified information about the intelligence programs. Late Thursday, an Army spokesman told The Herald by email that the newspaper's NSA reports were, in fact, being blocked across the entire Army. He wrote that it's routine for the Defense Department to take "network hygiene" action to prevent disclosure of classified information, The Herald reported. "We make every effort to balance the need to preserve information access with operational security," the newspaper quoted the spokesman as saying. "However there are strict policies and directives in place regarding protecting and handling classified information."

Note: To read the full story in the Monterey Herald, click here. For the Guardian's coverage of this, click here. Does the military have the right to censor its members' access to information?


A rare peek into a Justice Department leak probe
2013-05-19, Washington Post
https://www.washingtonpost.com/local/a-rare-peek-into-a-justice-department-le...

The case of Stephen Jin-Woo Kim, the government adviser, and James Rosen, the chief Washington correspondent for Fox News, bears striking similarities to a sweeping leaks investigation disclosed last week in which federal investigators obtained records over two months of more than 20 telephone lines assigned to the Associated Press. At a time when President Obama’s administration is under renewed scrutiny for an unprecedented number of leak investigations, the Kim case provides a rare glimpse into the inner workings of one such probe. Court documents in the Kim case reveal how deeply investigators explored the private communications of a working journalist - and raise the question of how often journalists have been investigated as closely as Rosen was in 2010. The case also raises new concerns among critics of government secrecy about the possible stifling effect of these investigations on a critical element of press freedom: the exchange of information between reporters and their sources. “The latest events show an expansion of this law enforcement technique,” said attorney Abbe Lowell, who is defending Kim on federal charges filed in 2010 that he disclosed national defense information. “Individual reporters or small time periods have turned into 20 [telephone] lines and months of records with no obvious attempt to be targeted or narrow.” The Obama administration has pursued more such cases than all previous administrations combined.

Note: Read more about the Kim case in this article. For more along these lines, see concise summaries of deeply revealing news articles on government corruption and media manipulation.


How ‘Mother Jones’ Turned Itself Into an Online ‘Secret Tape’ Factory
2013-04-26, Businessweek
http://www.businessweek.com/articles/2013-04-26/how-mother-jones-turned-itsel...

First there was the hidden video of Mitt Romney criticizing the 47 percent. Next came the surreptitious recording of Senator Mitch McConnell's aides mocking Ashley Judd. And then, on the morning of April 25, Mother Jones completed the hat trick, publishing a secret video of GOP consultant Frank Luntz calling Rush Limbaugh “really problematic” for the Republican party. How did Mother Jones position itself as the go-to destination for secretive political recordings? The website for Mother Jones, like a lot of news sites these days, has an area soliciting tips from would-be sources. “Got a scoop?” it reads. “Send our team of investigative reporters a note.” The “47 percent” video did not come through the tip box. But its publication ... has since resulted in a slew of new material coming through the magazine’s website. This week’s video—in which GOP consultant Luntz explains to a group of University of Pennsylvania students his theory on how talk-radio power brokers Rush Limbaugh and Mark Levin are hurting the Republican party—first came to Mother Jones’s attention through the website.


What would the Koch brothers do to the Los Angeles Times?
2013-04-23, Washington Post
http://www.washingtonpost.com/opinions/harold-meyerson-what-would-the-koch-br...

The [Los Angeles Times] is one of the eight daily newspapers now owned by the creditors who took control of the Tribune Co. after real estate wheeler-dealer Sam Zell drove it into bankruptcy. The Tribune board members whom the creditors selected want to unload the papers in favor of more money-making ventures. Right-wing billionaires Charles and David Koch are looking to buy all eight papers. The Koch boys, whose oil-and-gas-based fortune places them just behind Bill Gates, Warren Buffett and Larry Ellison as the wealthiest Americans, have been among the chief donors to the tea party wing of the Republican Party. Their political funding vehicle, Americans for Prosperity, ranked with casino billionaire Sheldon Adelson among the largest funders of right-wing causes and candidates in 2012. Their purchase offer [comes] complete with a commitment to journalism as a branch of right-wing ideology. The staffs at [the Tribune Co.] papers fear that, once Kochified, the papers would quickly turn into print versions of Fox News. A recent informal poll that one L.A. Times writer conducted of his colleagues showed that almost all planned to exit if the Kochs took control (and that included sportswriters and arts writers). Those who stayed would have to grapple with how to cover politics and elections in which their paper’s owners played a leading role. It’s also unclear who in Los Angeles, one of the nation’s most liberal cities, would actually want to read such a paper, but then the Kochs don’t appear to view this as a money-making venture.


TV licence evader refused to pay because the 'BBC covered up facts about 9/11 and claimed tower fell 20 minutes before it did'
2013-02-25, Daily Mail (One of the UK's leading newspapers)
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2284337/TV-licence-evader-refused-pay...

A 49-year-old man refused to pay his TV licence because he believed the BBC covered up facts about the 9/11 terrorist attacks. Tony Rooke, who represented himself today at Horsham Magistrates’ Court in West Sussex, said ... he was withholding the funds under the Terrorism Act. Section 15 of the 2000 Act states that it is an offence for someone to invite another to provide money, intending that it should be used, or having reasonable cause to suspect that it may be used, for terrorism purposes. Rooke told the court: 'I believe the BBC, who are directly funded by the licence fee, are furthering the purposes of terrorism and I have incontrovertible evidence to this effect.' He was not allowed to show his pre-prepared video evidence in court because the District Judge said it was not relevant to the trial. But the major point Rooke said he relied upon was that the BBC allegedly reported that World Trade Centre 7 had fallen 20 minutes before it did. District Judge Stephen Nicholls said: 'This is not a public inquiry into 9/11. This is an offence under section 363 of the Communications Act.' He said: 'Even if I accept the evidence you say, this court has no power to create a defence in the manner which you put forward.' Sentencing, Judge Nicholls said: 'Mr Rooke puts the basis of his defence under Section 15 of the Terrorism Act, effectively asking the court to find the BBC is a terrorist organisation and that if he continues to pay them he himself is committing a criminal offence. 'I have explained to Mr Rooke even if I were to accept his evidence I would be unable to find a defence.'

Note: For more on this, read this informative article. For more, see concise summaries of deeply revealing 9/11 cover-up news articles from reliable major media sources.


US newspapers accused of complicity as drone report reopens security debate
2013-02-06, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/media/2013/feb/06/us-newspapers-accused-complicity-...

[The] New York Times and Washington Post ... are facing accusations of complicity after it emerged that they bowed to pressure from the Obama administration not to disclose the existence of a secret drone base in Saudi Arabia despite knowing about it for a year. Amid renewed scrutiny over the Obama administration's secrecy over its targeted killing programme, media analysts and national security experts said the revelation that some newspapers had co-operated over the drone base had reopened the debate over the balance between freedom of information and national security. One expert described the initial decision not to publish the base's location as "shameful and craven". Dr Jack Lule, a professor of journalism and communication at Lehigh University in Pennsylvania, said that the national security implications did not merit holding on to the story. "The decision not to publish is a shameful one. The national security standard has to be very high, perhaps imminent danger," he said. The Obama administration has resisted any effort to open up its targeted killing programme to public scrutiny. The White House legal advice on the assassinations program, including the killing of a US citizen, Anwar al-Awlaki, has been withheld from the public and Congress, despite repeated requests to make it public. Lule said that in not publishing the location of the base when it had the information, the newspaper had failed in its responsibility to the public. "It happened at the top ranks of the media, too. They should have been leading the pack in calling for less secrecy. For them to give up that post is terrible."

Note: For deeply revealing reports from reliable major media sources on major media coverups, click here.


AP's dangerous Iran hoax demands an accounting and explanation
2012-11-29, The Guardian (One of the UK's leading newspapers)
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/nov/29/ap-iran-nuclear-program-g...

Evidence proves that the graph trumpeted by [the Associated Press] as evidence of Iran's nuclear weapons program is an obvious sham. Although it was intuitively obvious that the graph trumpeted by AP as scary and incriminating of Iran's nuclear program was actually a farce, there is now new, overwhelming, very compelling scientific evidence that is the case. Whether as victim or recklessly culpable participant, AP helped perpetrate a dangerous hoax, and owes an explanation and accounting for what took place, including identifying the "officials from a country critical of Iran's atomic program" who made false claims about what this is. At the Bulletin of Atomic Scientists (BAS), Yousaf Butt and Ferenc Dalnoki-Veress [wrote]: "Graphs such as the one published by the Associated Press can be found in nuclear science textbooks and on the Internet." So what AP presented to the world as some sort of highly complex, specialized document was, in fact, nothing more than a completely common graph easily found in all sorts of public venues. Butt and Dalnoki-Veress document that the graph "does nothing more than indicate either slipshod analysis or an amateurish hoax". That's because, they explain, "the diagram features quite a massive error, which is unlikely to have been made by research scientists working at a national level". This error is patently obvious to anyone versed in nuclear physics. Yet AP - eager to believe, or at least lead others to believe, that it had some incriminating evidence - either failed or refused to understand its significance.

Note: You can find the graph in question and other graphs for comparison at the link above. For a top US general's essay laying bare the desire for continued war at the expense of the public, click here. For deeply revealing reports from reliable major media sources on media corruption, click here.


Phone hacking scandal: Ex-confidants of U.K. PM charged with illegal payments to government officials
2012-11-20, Toronto Star (One of Toronto's leading newspapers)
http://www.thestar.com/news/world/article/1290225--phone-hacking-scandal-ex-c...

Two former confidants of Britain’s prime minister have been charged with conspiring to pay public officials in exchange for stories and information — the latest development in the country’s establishment-shaking scandal over media malfeasance. Britain’s Crown Prosecution Services [said] that former tabloid editors Andy Coulson and Rebekah Brooks were among five people being charged with conspiracy to commit misconduct in public office. Prosecutors said that Brooks, a neighbour, close friend, and political ally of Prime Minister David Cameron, conspired with journalist John Kay to funnel as much as Ł100,000 ($160,000) to Ministry of Defence employee Bettina Jordan Barber in return for seven years of stories that were published in Murdoch’s The Sun newspaper. The allegations cover 2004 to 2011, when Brooks was editor of The Sun and then in charge of News International, the parent company of Rupert Murdoch’s media empire. The prosecutors alleged that Coulson, who until last year served as Cameron’s top press aide, conspired in 2005 with former royal reporter Clive Goodman to pay officials for access to a royal phone directory known as the “Green Book.” The confidential directory includes home and office numbers for senior royals including two of Queen Elizabeth’s children, Prince Edward and Princess Anne, as well as the landline, office and mobile numbers of the royal household staff, the Telegraph reported.

Note: For deeply revealing reports from reliable major media sources on media corruption, click here.


Important Note: Explore our full index to key excerpts of revealing major media news articles on several dozen engaging topics. And don't miss amazing excerpts from 20 of the most revealing news articles ever published.